Actuele huurwoningen
bekijken

Waarom een woning huren?

U heeft de touwtjes in handen

Huren geeft u gemak en zekerheid. De verhuurder kan de huur niet zomaar opzeggen aangezien een huurder wettelijke huurbescherming heeft. U bepaalt dus zelf wanneer u de woning verlaat. Een huurovereenkomst heeft standaard een opzegtermijn van één maand. Wel dient u er rekening mee te houden dat een minimale huurtermijn van één jaar gebruikelijk is.

Geen onverwachte kosten

De verhuurder is verantwoordelijk voor de kosten van en het plegen van periodiek en groot onderhoud. U bent als huurder verantwoordelijk voor klein onderhoud. Naast de kosten voor onderhoud neemt de verhuurder ook de kosten voor de opstalverzekering op zich. Hij verzekert als eigenaar zijn bezit terwijl u als huurder uw inboedel verzekert met een inboedelverzekering. De verhuurder neemt ook de rekening voor onroerendezaakbelasting op zich.

Voordelig flexibel

Wanneer u als huurder de woning wenst te verlaten, bent u niet gebonden aan een verkooptraject. U weet dus vooraf precies op welke datum u kunt verhuizen en wanneer uw lasten worden beëindigd. Na het beëindigen van de huurovereenkomst kunt u al na één maand de woning verlaten. Daarnaast tast een verhuizing uw spaarrekening nauwelijks aan.

Een woning huren via BMV Makelaars: het verhuurproces

Ik wil een woning huren

Woningaanbod bekijken

Het actuele aanbod van onze huurwoningen staat op onze website en Funda. Hier kunt u alle informatie over de woning vinden en de foto's bekijken. In de advertentietekst staat altijd een inkomenseis vermeld en andere woningspecifieke informatie.

Ik wil een woning huren

Reageren op een woning

Wanneer u de foto's heeft bekeken, de tekst heeft gelezen en u nog steeds enthousiast bent én voldoet aan de huurvoorwaarden, dan kunt u reageren op de woning. Op onze website kunt u klikken op de groene button 'Maak een afspraak'. Let op! Aanvragen voor een bezichtiging gaan altijd via de e-mail.

Ik wil een woning huren

Woning specifieke informatie in uw mail

Binnen 2 werkdagen ontvangt u alle woning specifieke informatie, een eventuele video met rondleiding door de woning en het bijbehorende inschrijfformulier. Dit inschrijfformulier kunt u volledig ingevuld en voorzien van alle gevraagde documenten, naar ons terugsturen per mail. Let op! Alleen volledige inschrijvingen worden beoordeeld.

Ik wil een woning huren

Reactie op uw inschrijving

Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een reactie op uw inschrijving. Zijn al uw documenten compleet en bent u een potentiële kandidaat voor de woning? Dan nemen wij contact met u op om een bezichtiging in te plannen.

Ik wil een woning huren

Bezichtigen

Tijdens de bezichtiging kunt u een rondgang door de woning maken met onze verhuurmakelaar. U kunt al u vragen stellen en wanneer u nog steeds enthousiast bent over de woning kunt u aangeven de woning graag te willen huren.

Ik wil een woning huren

Definitieve inschrijving overleggen met verhuurder

Wanneer u na de bezichtiging akkoord heeft gegeven op de woning nemen wij contact op met de eigenaar of verhuurder van de woning om uw inschrijving te overleggen. Wanneer de eigenaar of verhuurder ook akkoord is met uw inschrijving stellen wij een huurovereenkomst voor u op.

Ik wil een woning huren

Doornemen & ondertekenen huurovereenkomst

U krijgt de huurovereenkomst van ons toegestuurd en deze dient u te ondertekenen. Bij eventuele vragen kunnen we de huurovereenkomst samen met u doornemen.

Ik wil een woning huren

Woninginspectie & sleuteloverdracht

Op de dag van de oplevering doen we een inspectie door de woning. Hierbij kijken we of de woning wordt opgeleverd zoals in het huurcontract vermeld staat. Daarnaast ontvangt u van onze verhuurmakelaar de sleutels. Gefeliciteerd! De woning is nu van u en u kunt verhuizen!

Bezichtigen & inschrijven

Nee. Helaas bieden wij geen zoekservice aan. Wij adviseren u om onze website nauwlettend in de gaten te houden. Het nieuwste huuraanbod in regio Arnhem presenteren wij hier. Klik hier om het actuele huuraanbod te bekijken.

Ons actuele huuraanbod kunt u op onze website vinden. Wanneer u een passende woning ziet, kunt u via de groene knop ‘maak een afspraak’ uw contactgegevens achterlaten. Binnen 1 tot 2 werkdagen wordt uw aanvraag in behandeling genomen en zullen wij het verdere proces toelichten. Dit kan per woning verschillen.

Naar actueel aanbod

Ons aanbod kunt u via deze link vinden. Via de woningadvertentie kunt u voor die betreffende woning, informatie opvragen door op de groene knop 'Maak een afspraak' te klikken. U ontvangt binnen 1-2 werkdagen alle benodigde informatie, inclusief het inschrijfformulier voor de woning. Dit inschrijfformulier kunt u volledig ingevuld en voorzien van alle gevraagde documenten, naar ons terugsturen per mail.

Elke eigenaar heeft zijn eigen voorwaarden. Via deze link kunt u ons standaard inschrijfformulier vinden, inclusief checklist met de meeste gevraagde documenten. Let op: per woning kunnen verschillende documenten worden gevraagd.

Een inschrijving voor een huurwoning bestaat uit het inschrijfformulier inclusief alle gevraagde documenten. Wij zullen uw inschrijving zo snel mogelijk in behandeling nemen. Binnen uiterlijk 5 werkdagen ontvangt u een reactie van ons.

Een werkgeversverklaring is een document waarin uw werkgever de huidige situatie van uw dienstverband en inkomen bevestigd. Deze werkgeversverklaring kunt u opvragen bij uw werkgever. Het is verstandig deze werkgeversverklaring tijdig aan te vragen, zodat u hier later niet op hoeft te wachten en u sneller/gemakkelijker een inschrijving voor een huurwoning kunt voltooien.

Let op: een werkgeversverklaring mag vaak niet ouder zijn dan één maand.

Een verhuurdersverklaring is enkel van toepassing indien uw huidige woning een huurwoning betreft. In deze verhuurdersverklaring beoordeelt uw huidige verhuurder uw betaalverleden en huurgedrag. Deze verhuurdersverklaring kunt u opvragen bij uw huidige verhuurder of beheerder. Het is verstandig deze verhuurdersverklaring tijdig aan te vragen, zodat u hier later niet op hoeft te wachten.

Let op: een verhuurdersverklaring mag vaak niet ouder zijn dan één maand.

Dit is een document waarin uw woonhistorie staat aangegeven. Dit document u kunt opvragen bij uw huidige gemeente. Let op dat u voor uw inschrijving voor een huurwoning een BRP met woonhistorie opvraagt.

Dit hangt af van meerdere factoren. Elke eigenaar heeft zijn eigen huurvoorwaarden. Merendeel van deze voorwaarden kunt u bij de omschrijving van de woning vinden. Wanneer u een bezichtigingsverzoek indient, zullen wij u binnen 1 tot 2 werkdagen uitgebreid informeren over de woningspecifieke huurvoorwaarden.

Voor verschillende huurwoningen gelden verschillende inkomenseisen, deze staan altijd in onze omschrijvingen van de woningen benoemd. Doorgaans telt het hoogste inkomen volledig mee en telt het tweede inkomen voor 50% mee. Dit kan echter per woning verschillen. Lees daarom altijd goed de omschrijving van de woning voordat u een reactie plaatst.

Wij werken voor verschillende eigenaren, die elk hun eigen inkomenseisen hanteren. In grote lijnen geldt dat er wordt gekeken naar uw vaste bruto maandinkomen inclusief een eventuele 13e maand. Vakantiegeld wordt doorgaans niet meegeteld. Naast het vaste bruto maandinkomen wordt vaak een deel van de variabele inkomensbestanddelen meegenomen. Denk hierbij aan overwerk, onregelmatigheidstoeslag en bonussen.

Per woningeigenaar worden verschillende documenten opgevraagd bij eigen ondernemers. Eigen ondernemers dienen ten allen tijde de jaarcijfers van twee volledige boekjaren te overleggen. Daarnaast wordt vaak gevraagd naar de meest recente aangifte inkomstenbelasting en een recent uittreksel KVK.

Algemene huurvragen

Het huren van een woning via ons is kosteloos.

De woningen van BMV Makelaars bevinden zich voornamelijk in het midden en hoge segment. Helaas kunnen wij daardoor zelden een woning aanbieden aan woningdelers. Mocht dit wel mogelijk zijn, dan zal dit altijd in de omschrijving van de woning op de website vermeld worden.

Helaas bieden wij geen woningen aan waarbij huursubsidie mogelijk is.

De woningen van BMV Makelaars bevinden zich voornamelijk in het midden en hoge segment. Helaas kunnen wij daardoor zelden een woning aanbieden aan studenten. Mocht dit wel mogelijk zijn, dan zal dit altijd in de omschrijving van de woning te vinden zijn.

Over het algemeen geldt dat huisdieren zelden zijn toegestaan in appartementencomplexen. Vaak zijn huisdieren wel toegestaan bij eengezinswoningen. De mogelijkheid voor het houden van huisdieren kunt u in de omschrijving van de woningen teruglezen. Wanneer huisdieren niet zijn toegestaan, wordt dit expliciet in de tekst vermeld.

Afhankelijk van de defecten is een huurder of verhuurder verplicht deze te herstellen. Een overzicht van veel voorkomende gebreken, kunt u vinden via deze website van de Rijksoverheid. In dit overzicht staat vermeld of de kosten voor u als huurder of voor uw verhuurder zijn. Wanneer een verhuurder gebreken dient te herstellen, dan kunt u contact opnemen met uw beheerder. De contactgegevens van de beheerder staan in de huurovereenkomst vermeld.

In veel huurovereenkomsten is een minimale huurperiode afgesproken. Tijdens deze minimale huurperiode, kunt u de huur niet opzeggen. Na het verstrijken van deze minimale huurperiode, kunt u uw huur opzeggen bij de beheerder. Vaak geldt een opzegtermijn van één kalendermaand. De contactgegevens van uw beheerder kunt u vinden in de huurovereenkomst.

Huurkosten

Transparantie is belangrijk. Daarom vermelden we altijd alle kosten bij de geplaatsen advertenties. Dus ook de aanvullende kosten, zoals: servicekosten, nutsvoorzieningen en bijvoorbeeld borg. Hierdoor komt u niet voor verrassingen te staan.

De kosten voor leveringen en diensten die bovenop de kale huur in rekening worden gebracht, noemen we servicekosten. De kosten zijn bijvoorbeeld voor schoon aak, tuinonderhoud, stoffering en meubilering. De kosten voor verbruik van water, gas, elektriciteit en stookkosten (als de huurder geen eigen meter heeft) vallen ook onder de servicekosten.

Kosten voor nutsvoorzieningen zijn in dit verband kosten voor gas, elektriciteit en water waarvoor de huurder wél een eigen meter heeft.

Indien er in het huurcontract geen onderscheid wordt gemaakte tussen de huurprijs, de servicekosten en nutsvoorzieningen wordt er gesproken van een all-in prijs.

Jaarlijks overzicht

Als huurder hoor je elk jaar een overzicht van de servicekosten te ontvangen. Ook de kosten voor nutsvoorzieningen wanneer de huurder geen eigen meter heeft.

Energie en water
Kosten voor verbruik van water, gas, elektriciteit of andere energie, inclusief stookkosten zonder eigen meter.

Huismeester
Kosten van de huismeester zoals salaris, huisvesting en materialen. Het gaat hier om schoonmaak, onderhoud en kleine reparaties.

Administratie
Administratiekosten van overeengekomen levering en diensten. Over het algemeen is dit maximaal 5% van de totale servicekosten.

Meubels/stoffering
Een vergoeding voor het gebruik van meubels en stoffering.

Overige
Alle kosten van schoonmaak- en herstelwerkzaamheden die voor rekening van de huurder zijn. Kosten voor gezamenlijke ruimtes: kosten voor water, verlichting, verwarming. Ook inventaris voor ruimtes als gangen, trappen, lift, berging/fietsenstalling, hobbykamer en binnentuin.


De volgende kosten vallen onder nutsvoorzieningen:

Energie en water
Kosten voor verbruik van water, gas, elektriciteit of andere energie inclusief stookkosten met eigen meter. U betaald bij individuele meters/gebruik de gemaakte kosten.

Een verhuurder mag een borg vragen. Een borg dient ter zekerheid van de verhuurder in geval van een betalingsachterstand of ter compensatie van schade die door de huurder aan de woning is toegebracht. Wanneer de huurovereenkomst wordt opgezegd, dient de verhuurder, indien er geen betalingsachterstanden zijn en er geen schade aan de woning is toegebracht, de borg terug te betalen.

Bij het betalen van de borg is het raadzaam om een bewijs van betaling te vragen.

Wat is de hoogte van de borg?
De richtlijn voor een borg is maximaal 3 maanden kale huur.

Belastingen en heffingen. De verhuurder kan bepaalde kosten en heffingen wel aan u doorberekenen, maar niet via de servicekosten.

Onderhoudskosten en reparaties die voor rekening van de verhuurder komen, zoals groot onderhoud.

Zorgservicekosten, zoals kosten voor maaltijdverstrekking, verpleging en alarmservice.

De voordelen op een rij

De voordelen op een rij

  • De verhuurder kan het huurcontract niet zo maar opzeggen, u heeft wettelijke huurbescherming;
  • U bent flexibel met opzeggen en kan snel verhuizen;
  • De verhuurder is aansprakelijk voor groot onderhoud;
  • U weet altijd welke huurprijs u betaalt en weet dus waar u aan toe bent;
  • Lage kosten bij verhuizing;
  • De verhuurder betaalt een deel van de verzekeringen en belastingen;
  • Geen bemiddelingskosten.

Deze website maakt gebruik van cookies

Voor welke cookies geef je akkoord?

Meer informatie