Huis huren met BMV Verhuurmakelaars
Bent u op zoek naar een woning voor onbepaalde tijd of is uw huis verkocht en zoekt u een onderkomen voor minimaal één jaar? Dan is huren dé oplossing. Ons verhuurteam krijgt dagelijks vele verzoeken voor het vinden van de juiste huurwoning. In de huidige woningmarkt is dat helaas geen gelopen race.
Wilt u de eerste stap in het verhuurproces al zetten? Of wilt u uw kansen op een huurwoning aanzienlijk vergroten? Dat kan! Door een goede voorbereiding vergroot u uw kansen. U doet er verstandig aan ons inschrijfformulier hieronder te downloaden en alle gevraagde gegevens op voorhand te verzamelen. Zodra u een passende huurwoning in ons aanbod ziet verschijnen, kunt u direct alle gevraagde gegevens overhandigen. Op die manier vergroot u uw kansen en komt uw nieuwe (t)huis steeds dichterbij.
Waarom een huis huren?
Het verhuurproces in stappen
Wat speelt er?
Om u meer informatie te geven over onze nieuwbouwprojecten maken wij regelmatig video's van verschillende huurwoningen. Wij vertellen u dan meer over faciliteiten, de locatie, specificaties en nog veel meer.
Hiernaast ziet u een video van de Appartementen Bierwisch. Neem een kijkje!
Bezichtigen & inschrijven
Nee. Helaas bieden wij geen zoekservice aan. Wij adviseren u om onze website nauwlettend in de gaten te houden. Het nieuwste huuraanbod in regio Arnhem presenteren wij hier. Klik hier om het actuele huuraanbod te bekijken.
Ons actuele huuraanbod kunt u op onze website vinden. Wanneer u een passende woning ziet, kunt u via de groene knop ‘maak een afspraak’ uw contactgegevens achterlaten. Binnen 1 tot 2 werkdagen wordt uw aanvraag in behandeling genomen en zullen wij het verdere proces toelichten. Dit kan per woning verschillen.
Ons aanbod kunt u via deze link vinden. Via de woningadvertentie kunt u voor die betreffende woning, informatie opvragen door op de groene knop 'Maak een afspraak' te klikken. U ontvangt binnen 1-2 werkdagen alle benodigde informatie, inclusief het inschrijfformulier voor de woning. Dit inschrijfformulier kunt u volledig ingevuld en voorzien van alle gevraagde documenten, naar ons terugsturen per mail.
Elke eigenaar heeft zijn eigen voorwaarden. Via deze link kunt u ons standaard inschrijfformulier vinden, inclusief checklist met de meeste gevraagde documenten. Let op: per woning kunnen verschillende documenten worden gevraagd.
Een inschrijving voor een huurwoning bestaat uit het inschrijfformulier inclusief alle gevraagde documenten. Wij zullen uw inschrijving zo snel mogelijk in behandeling nemen. Binnen uiterlijk 5 werkdagen ontvangt u een reactie van ons.
Een werkgeversverklaring is een document waarin uw werkgever de huidige situatie van uw dienstverband en inkomen bevestigd. Deze werkgeversverklaring kunt u opvragen bij uw werkgever. Het is verstandig deze werkgeversverklaring tijdig aan te vragen, zodat u hier later niet op hoeft te wachten en u sneller/gemakkelijker een inschrijving voor een huurwoning kunt voltooien.
Let op: een werkgeversverklaring mag vaak niet ouder zijn dan twee maanden.
U neemt contact op met uw werkgever en vraagt om een werkgeversverklaring. Uw werkgever is de enige die deze werkgeversverklaring mag opstellen. Het is niet toegestaan om zelf een werkgeversverklaring op te stellen.
Een verhuurdersverklaring is enkel van toepassing indien uw huidige woning een huurwoning betreft. In deze verhuurdersverklaring beoordeelt uw huidige verhuurder uw betaalverleden en huurgedrag. Deze verhuurdersverklaring kunt u opvragen bij uw huidige verhuurder of beheerder. Het is verstandig deze verhuurdersverklaring tijdig aan te vragen, zodat u hier later niet op hoeft te wachten.
Let op: een verhuurdersverklaring mag vaak niet ouder zijn dan twee maanden.
U neemt contact op met uw verhuurder en vraagt om een verhuurdersverklaring. De verhuurder kan de corporatie zijn of uw huisbaas als u particulier huurt. De verhuurder van de woning maakt dan een verhuurdersverklaring. U dient de verhuurdersverklaring op te vragen bij uw huidige huurbaas of corporatie.
Dit is een document waarin uw woonhistorie staat aangegeven. Dit document u kunt opvragen bij uw huidige gemeente. Let op dat u voor uw inschrijving voor een huurwoning een BRP met woonhistorie opvraagt.
Dit hangt af van meerdere factoren. Elke eigenaar heeft zijn eigen huurvoorwaarden. Merendeel van deze voorwaarden kunt u bij de omschrijving van de woning vinden. Wanneer u een bezichtigingsverzoek indient, zullen wij u binnen 1 tot 2 werkdagen uitgebreid informeren over de woningspecifieke huurvoorwaarden.
Voor verschillende huurwoningen gelden verschillende inkomenseisen, deze staan altijd in onze omschrijvingen van de woningen benoemd. Doorgaans telt het hoogste inkomen volledig mee en telt het tweede inkomen voor 50% mee. Dit kan echter per woning verschillen. Lees daarom altijd goed de omschrijving van de woning voordat u een reactie plaatst.
Wij werken voor verschillende eigenaren, die elk hun eigen inkomenseisen hanteren. In grote lijnen geldt dat er wordt gekeken naar uw vaste bruto maandinkomen inclusief een eventuele 13e maand. Vakantiegeld wordt doorgaans niet meegeteld. Naast het vaste bruto maandinkomen wordt vaak een deel van de variabele inkomensbestanddelen meegenomen. Denk hierbij aan overwerk, onregelmatigheidstoeslag en bonussen.
Per woningeigenaar worden verschillende documenten opgevraagd bij eigen ondernemers. Eigen ondernemers dienen ten allen tijde de jaarcijfers van twee volledige boekjaren te overleggen. Daarnaast wordt vaak gevraagd naar de meest recente aangifte inkomstenbelasting en een recent uittreksel KVK.
Algemene huurvragen
Het huren van een woning via ons is kosteloos.
De woningen van BMV Makelaars bevinden zich voornamelijk in het midden en hoge segment. Helaas kunnen wij daardoor zelden een woning aanbieden aan woningdelers. Mocht dit wel mogelijk zijn, dan zal dit altijd in de omschrijving van de woning op de website vermeld worden.
Helaas bieden wij geen woningen aan waarbij huursubsidie mogelijk is.
De woningen van BMV Makelaars bevinden zich voornamelijk in het midden en hoge segment. Helaas kunnen wij daardoor zelden een woning aanbieden aan studenten. Mocht dit wel mogelijk zijn, dan zal dit altijd in de omschrijving van de woning te vinden zijn.
Over het algemeen geldt dat huisdieren zelden zijn toegestaan in appartementencomplexen. Vaak zijn huisdieren wel toegestaan bij eengezinswoningen. De mogelijkheid voor het houden van huisdieren kunt u in de omschrijving van de woningen teruglezen. Wanneer huisdieren niet zijn toegestaan, wordt dit expliciet in de tekst vermeld.
Afhankelijk van de defecten is een huurder of verhuurder verplicht deze te herstellen. Een overzicht van veel voorkomende gebreken, kunt u vinden via deze website van de Rijksoverheid. In dit overzicht staat vermeld of de kosten voor u als huurder of voor uw verhuurder zijn. Wanneer een verhuurder gebreken dient te herstellen, dan kunt u contact opnemen met uw beheerder. De contactgegevens van de beheerder staan in de huurovereenkomst vermeld.
In veel huurovereenkomsten is een minimale huurperiode afgesproken. Tijdens deze minimale huurperiode, kunt u de huur niet opzeggen. Na het verstrijken van deze minimale huurperiode, kunt u uw huur opzeggen bij de beheerder. Vaak geldt een opzegtermijn van één kalendermaand. De contactgegevens van uw beheerder kunt u vinden in de huurovereenkomst.
Huurkosten
Transparantie is belangrijk. Daarom vermelden we altijd alle kosten bij de geplaatsen advertenties. Dus ook de aanvullende kosten, zoals: servicekosten, nutsvoorzieningen en bijvoorbeeld borg. Hierdoor komt u niet voor verrassingen te staan.
De kosten voor leveringen en diensten die bovenop de kale huur in rekening worden gebracht, noemen we servicekosten. De kosten zijn bijvoorbeeld voor schoon aak, tuinonderhoud, stoffering en meubilering. De kosten voor verbruik van water, gas, elektriciteit en stookkosten (als de huurder geen eigen meter heeft) vallen ook onder de servicekosten.
Kosten voor nutsvoorzieningen zijn in dit verband kosten voor gas, elektriciteit en water waarvoor de huurder wél een eigen meter heeft.
Indien er in het huurcontract geen onderscheid wordt gemaakte tussen de huurprijs, de servicekosten en nutsvoorzieningen wordt er gesproken van een all-in prijs.
Jaarlijks overzicht
Als huurder hoor je elk jaar een overzicht van de servicekosten te ontvangen. Ook de kosten voor nutsvoorzieningen wanneer de huurder geen eigen meter heeft.
Energie en water
Kosten voor verbruik van water, gas, elektriciteit of andere energie, inclusief stookkosten zonder eigen meter.
Huismeester
Kosten van de huismeester zoals salaris, huisvesting en materialen. Het gaat hier om schoonmaak, onderhoud en kleine reparaties.
Administratie
Administratiekosten van overeengekomen levering en diensten. Over het algemeen is dit maximaal 5% van de totale servicekosten.
Meubels/stoffering
Een vergoeding voor het gebruik van meubels en stoffering.
Overige
Alle kosten van schoonmaak- en herstelwerkzaamheden die voor rekening van de huurder zijn. Kosten voor gezamenlijke ruimtes: kosten voor water, verlichting, verwarming. Ook inventaris voor ruimtes als gangen, trappen, lift, berging/fietsenstalling, hobbykamer en binnentuin.
De volgende kosten vallen onder nutsvoorzieningen:
Energie en water
Kosten voor verbruik van water, gas, elektriciteit of andere energie inclusief stookkosten met eigen meter. U betaald bij individuele meters/gebruik de gemaakte kosten.
Een verhuurder mag een borg vragen. Een borg dient ter zekerheid van de verhuurder in geval van een betalingsachterstand of ter compensatie van schade die door de huurder aan de woning is toegebracht. Wanneer de huurovereenkomst wordt opgezegd, dient de verhuurder, indien er geen betalingsachterstanden zijn en er geen schade aan de woning is toegebracht, de borg terug te betalen.
Bij het betalen van de borg is het raadzaam om een bewijs van betaling te vragen.
Wat is de hoogte van de borg?
De richtlijn voor een borg is maximaal 3 maanden kale huur.
Belastingen en heffingen. De verhuurder kan bepaalde kosten en heffingen wel aan u doorberekenen, maar niet via de servicekosten.
Onderhoudskosten en reparaties die voor rekening van de verhuurder komen, zoals groot onderhoud.
Zorgservicekosten, zoals kosten voor maaltijdverstrekking, verpleging en alarmservice.
De voordelen op een rij
- De verhuurder kan het huurcontract niet zo maar opzeggen, u heeft wettelijke huurbescherming;
- U bent flexibel met opzeggen en kan snel verhuizen;
- De verhuurder is aansprakelijk voor groot onderhoud;
- U weet altijd welke huurprijs u betaalt en weet dus waar u aan toe bent;
- Lage kosten bij verhuizing;
- De verhuurder betaalt een deel van de verzekeringen en belastingen;
- Geen bemiddelingskosten.