TenneT breidt uit op De Hes in Arnhem

TenneT, beheerder van het Nederlandse hoogspanningsnet, breidt zijn hoofdkantoor uit naar een extra locatie op De Hes in Arnhem. Het bestaande gebouw wordt duurzaam gerenoveerd. Samen met de gemeente wordt gekeken of de nieuwe parkeervoorziening ook kan dienen als ‘parkeerhub’ voor bezoekers en inwoners.

Volgens COO Maarten Abbenhuis is de uitbreiding nodig door de groeiende vraag naar elektriciteit en de energietransitie. De uitbreiding zorgt voor extra werkplekken voor nieuwe medewerkers en draagt bij aan een duurzame toekomst.

Wethouder Nermina Kundić benadrukt dat deze keuze lastig was, omdat op deze plek oorspronkelijk woningen gepland waren. Toch ziet zij kansen voor Arnhem als centrum voor energie-innovatie. Ook biedt het plan meer parkeermogelijkheden aan de stadsrand, met snelle verbinding naar het centrum.

TenneT kocht de locatie van Amvest en onderzoekt samen met de gemeente hoe de plannen passen binnen de bredere woningbouwontwikkeling op De Hes. Hierbij blijft ook aandacht voor sociale woningbouw. Omwonenden worden binnenkort uitgenodigd voor een inloopbijeenkomst in mei.

Interessant nieuws

Bekijk overzicht
Canadese belegger Dream koopt DC in Ede

Canadese belegger Dream koopt DC in Ede

De Canadese belegger Dream Industrial heeft een distributiecentrum in Ede overgenomen voor € 23,5 miljoen. Het logistieke complex aan de Celsiusstraat 37 op...
Eerste bouwwerkzaamheden gestart bij uitbreiding de Stroet Lunteren

Eerste bouwwerkzaamheden gestart bij uitbreiding de Stroet Lunteren

In Lunteren zijn de eerste bouwwerkzaamheden begonnen voor de uitbreiding van bedrijventerrein De Stroet. Na een langdurige voorbereiding en diverse werkzaamheden aan de infrastructuur wordt er...
Bekijk overzicht