Koepelgevangenis Arnhem verkocht

ARNHEM - Het gebouw dat bekend staat als de koepelgevangenis, is verkocht. Ter Steege Gebiedsontwikkeling en Explorius Vastgoedontwikkeling, beide uit Rijssen, hebben het pand in Arnhem samen gekocht. Ze boden het hoogste bedrag. De gemeente Arnhem, het Rijksvastgoedbedrijf en het Atelier Rijksbouwmeester hebben uitgangspunten opgesteld over de toekomstige ontwikkelingsmogelijkheden voor het gebouw, daar moeten de kopers aan voldoen. Zo moet de muur rond het terrein blijven staan. Ook mag er geen verkeers- of parkeeroverlast komen door een nieuwe functie.

Wat de precieze plannen zijn, wordt later duidelijk. Gedeputeerde Staten van Gelderland maakte zich eerder hard voor het initiatief van de Stichting Circulaire Campus Gelderland om in de Koepel een landbouwlocatie te maken voor voedselproductie en de ontwikkeling van medicijnen. Maar de stichting deed dus een te laag bod. Het rijksmonument, dat tussen 1882 en 1886 gebouwd werd, was de eerste van de drie koepelgevangenissen in Nederland.

Interessant nieuws

Bekijk overzicht
Rozenhage bedrijfsmakelaars & taxateurs verder onder de vlag van de Dynamis partners, ST Makelaars en BMV Makelaars

Rozenhage bedrijfsmakelaars & taxateurs verder onder de vlag van de Dynamis partners, ST Makelaars en BMV Makelaars

TIEL – Met ingang van 1 januari jongstleden hebben de Dynamis-partners ST Makelaars en BMV Makelaars een meerderheidsbelang genomen in Rozenhage bedrijfsmakelaars & taxateurs te...
Markt voor logistiek vastgoed vlakt af, leegstand neemt toe door nieuwbouw

Markt voor logistiek vastgoed vlakt af, leegstand neemt toe door nieuwbouw

De vraag naar logistiek vastgoed blijft naar verwachting ook in 2026 op een gelijk niveau en komt uit op circa 1,5 miljoen m² vvo. Zowel huurprijzen als aanvangsrendementen laten ten...
Bekijk overzicht